EGALITATEA ŞANSELOR, ANULAREA MEMORIEI

Articolul dlui Dorin Dobrincu intitulat “Legea cultelor: text, subtext si context” publicat de Revista 22, ANUL XV (880) (19 ianuarie – 25 ianuarie 2007) este lipsit de orice sensibilitate teologica si adecvare istorica. Statul nu opereaza cu realitati de tip „tabula rasa“. Egalitatea sanselor inseamna oare ca biserica scientologilor sau secta lui Gr Bivolarul sa revendice legitimitatea pe care o are Biserica ortodoxa sa spunem? Regret atunci cind vad crestini protestanti imbratisind agenda relativista doar pentru ca pot contesta astfel proiectul patrimonial al Bisericii. Pentru ca recunoaste dimensiunea istorica a umanitatii restaurate in Iisus Hristos – Ortodoxia nu poate imbratisa sinucigas ideea ca libertatea inseamna DOAR libertate de alegere; esti liber atunci cind alegi bine : mai precis, cind alegi Binele. (MN)

3 Comments »

  1. S-ar cadea o analiza si un raspuns mult mai detaliat la articolul lui Dorin Dobrincu. Nu inteleg totusi de ce faptul ca ortodoxia gaseste mai acceptabil islamul sau martorii lui Iehova (culte recunoscute) este mai putin sinucigas decit a acorda aceeasi egalitate de sansa bisericii scientologilor? Faptul ca, din punctul de vedere al religiei noastre, gasim reprobabile anumite orientari religioase nu ne da nici un drept sa le refuzam egalitatea sanselor. Daca le-o refuzam unora, pe baza acelorasi criterii va trebui sa le-o refuzam aproape tuturor celorlalti care nu impartasesc, bunaoara, ideea noastra de bine.

  2. Biserica Ortodoxă şi-a câştigat tribuna prin secole de fidelitate faţă de doctrina ei şi faţă de români.
    Această tribună este râvnită de alţii care o doresc fără să depună efort, fără aibe aderenţi în număr suficient si fără să-şi dovedească în timp viabilitatea şi bunele intenţii.

  3. Nu exista nici o referinta la Ortodoxie sau Protestantism in articolul lui Dorin Dobrincu. Iar daca tot se stie ca DD este protestant, la fel de bine se vede ca MN este ortodox. (Oare ne putem ascunde convingerile?). Relativismul neaga caracterul obiectiv al unui adevar. Din cate stiu, DD este istoric. M-as mira sa lucreze pe baze idealist-subiective. De aceea, acuza ca autorul “imbratiseaza agenda relativista” mi se pare nu doar ieftina, dar neobiectiva.

    Nu prea inteleg ce este acest “proiect patrimonial al Bisericii (Ortodoxe?)”. Poate MN expandeaza putin.

Leave a Reply to SemiotikosCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.