DESPRE “SEPARAŢIA” FINANCIARĂ ÎNTRE BISERICĂ ŞI STAT
Bogdan Enache redactează un text despre finanţarea cultelor religioase din România din bugetul de stat. Dincolo de dimensiunea socială a parteneriatului Stat-Biserici (care vizează sprijinul săracilor şi al altor categorii defavorizate) se ridică problema libertăţii cuvântului. Este o Biserică liberă în exerciţiul său profetic atunci când primeşte finanţarea prin negociere politică cu reprezentanţii unei lumi profund secularizate (căci Traian Băsescu nu este Constantin cel Mare şi nici Călin-Popescu Tăriceanu un nou Iustinian)? La această problemă teologico-politică viitorul ar putea răspunde necruţător (vezi ateismul din ţările nordice, cu establishment-ul Biserică-Stat nezdruncinat până astăzi). (MN)
corect, tragic si “apocaliptic”.
daca toate documentele Comisiei de Pictura-Restaurare a Patriarhiei Romane ar fi facute publice…
daca s-ar cunoaste ce fel de oameni lucreaza si CUM lucreaza…
daca s-ar sti cum se impart lucrarile si miile de miliarde tagmei restauratorilor si pictorilor de biserici – ce au distrus icoana ortodoxa prin academism ateu…
cred ca intr-o tara normala aceste informatii ar provoca un cutremur devastator.
dar sa ne reamintim gravi de sfarsitul “Antihristului” lui Soloviev si sa ne reamintim prin ce mijloace este cumparata ortodoxia: prin RESTAURAREA TRADITIEI si prin INVESTITII MAJORE IN ARTA.
Cutremurator, nu?